Wednesday 9 December 2015

Dia Luar Biasa

Aku tersentap. Benar-benar tersentap hari ini. Terasa ingin berkongsi sentapan itu kepada sesiapa yang sudi membaca.

Aku lihat seorang sahabatku, aku lihat dirinya, keluarganya, ibu ayahnya. Semua orang hebat-hebat. Terbit rasa cemburu dalam diri. Dia dari keluarga yang hebat, tidak hairan dia juga menjadi seorang yang hebat.

Pada suatu moment wechat miliknya, moment itu menggambarkan keadaan keluarganya yang saling menasihati. Spontan tangan gatal menaip,

"Family hebat"

Selang beberapa hari, aku lihat moment itu sudah hilang. Cuma ada satu moment baru yang diupdatenya.

Maaf. Jangan memuji saya mahupun keluarga saya. Perbuatan itu menyebabkan saya sedih yg teramat dan saya sangat malu lagi hina di hdapan Allah.
 Betapa banyak aib yg dilindung.
Kami hanya orang biasa. Tak terlepas dari dosa , ujian nikmat musibah.
Kembalikan pujian hanya pada Allah. Dia yg bagi pinjam secubit nikmatNya pada kami :)
Saya takut saya akan rasa nikmat itu saya yang punya. 
Cuma itu aja.  

Ia hanya dua patah perkataan yang aku jejakkan di ruangan komen miliknya. Mungkin bagi orang kebanyakan itu biasa-biasa sahaja. Tapi tidak baginya. Itulah beza mereka yang dekat dengan Allah dan sebaliknya.

Terpaut hati kotor ini dengan kerendahan hatinya.

No comments:

Post a Comment